Vietnam; het begin! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Annemiek Koomen - WaarBenJij.nu Vietnam; het begin! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Annemiek Koomen - WaarBenJij.nu

Vietnam; het begin!

Door: annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

03 Juli 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Midden in Ho Chi Minh zit ik dan. Lekker op een bankje in een park met een klein briesje te luisteren naar het ultieme getoeter van scooters, auto's en bussen. Prachtige plek om aan mijn reisverslag te beginnen! Wat een ontzettend lange, spannende en indrukwekkende dag. Laat ik eens bij het begin van de dag beginnen.

Eenmaal wakker was het dan echt zo ver, mijn aftelapp stond op 0, lekker douchen en op naar schiphol. Na het afscheid nemen van mijn lieve pap en mam begon de spanning dan echt te komen, alleen voor het eerst zo'n lange vlucht, zenuwen waren toch nog aanwezig! De vlucht ging eerst naar londen, supersnel, binnen een uur waren we er al. Toen ik daarna het vliegtuig naar Ho Chi Minh instapte bleek ik het toch wel goed voor elkaar te hebben. 3 stoelen, 3 kussens en 3 dekens voor mezelf. Je begrijpt dan ook dat ik geen film gezien heb maar languit bijna de hele vlucht heb geslapen. Voorbereidingen zijn toch vermoeiender dan gedacht!

Eenmaal aangekomen mijn visum geregeld, ze moesten hier ook mijn naam omroepen. Uiteindelijk stonden er wel 15 mensen hard anna te roepen tot ik door had dat ik t was.. ach foutje ;) Na het halen van bagage meteen geld gepind, manman ik ben rijk! Ik mag toch wel met trots meedelen dat ik wel drievoudig miljonair ben op dit moment. Dat voelt goed :)

Buiten werd ik opgewacht door een kleine vietnamees die zo snel mijn backpack zonder moeite op zn nek legde, dat ik daarna een sprintje moest trekken om m bij te houden! En toen kwamen de eerste indrukken van Ho Chi Minh, wat een chaos! Na een hele dag rondlopen is het mij nog niet duidelijk of ze nou rechts of links rijden. Ook hebben ze geen verkeersregels, voor de leuk zijn er stoplichten en zebrapaden, maar die worden niet gebruikt. De enige manier om aan de overkant te komen is oogkleppen en dan zo hard mogelijk rennen. Gek genoeg voelt het niet onveilig, niemand rijd te hard en ze stoppen overal voor. Zeker voor een blond meisje uit holland, ik val hier niet op, ik ben gewoon een bezienswaardigheid! Zo is er vandaag al een paar keer aan me gevraagd of ik met iemand op de foto wil en ik wordt ultiem aangestaard. Ook terwijl ik nu schrijf zit er een man ongegeneerd naar me te staren, weet ik ook eens hoe t is om celebrity te zijn. Daarnaast zijn er veel vietnameze studenten die engels willen leren, ze komen in het parkje naast je zitten en beginnen te praten. Leuk om te horen hoe zij leven en hoeveel er overeenkomt! Ook gewoon op kamers en met de fiets overal naartoe! Verder komen zij s avonds bij elkaar in het parkje met muziek, leuk om dit mee te maken!

Verder heb ik vandaag een walking tour gedaan door oud Saigon. Van verschillende bekende hotels naar verschillende marktjes, leuk om te zien! Vooral de notre dame catedral en een oud postkantoor waren leuk om in te kijken!

Morgen moet ik om 12.00 weg en vertrek ik met de bus naar Can Tho, waar het vrijwilligerswerk is. Ben benieuwd hoe t daar is, wel fijn om de drukte van deze stad te ontlopen. Ik heb in ieder geval een heerlijk eerste dagje gehad in vietnam, op naar de volgende :)

Liefs
Annemiek

  • 03 Juli 2014 - 20:35

    Mieke:

    He Annemiek, wat leuk om te lezen! Ik zie je al helemaal daar zitten; inderdaad een leuk deel van Ho Chi Minh stad. Grappig dat er meteen mensen naar je toe komen en met je Engels willen praten. Het is nu 20.30u hier, waarschijnlijk probeer jij nu te slapen; en dan morgen op naar Can Tho! Lekker in de bus; een beetje naar buiten kijken en af en toe wegdoezelen... Goede reis! Remco en Mieke

  • 03 Juli 2014 - 20:56

    Marja:

    Lieve Annemiek,
    Wat leuk om je verhaal te lezen, na de lange reis zoveel al gezien.
    Ik was erg blij om contact te hebben via de app!
    Heel bijzonder eigenlijk, zo ver weg en zo makkelijk contact hebben met elkaar!
    Kon je toch even Nederlands 'praten', verder praat je alleen maar engels natuurlijk.
    Je ligt nu te slapen, morgen weer spannende dag, op naar Can Tho!
    En morgen weer lekker zitten en idd beetje kijken etc..
    En kennis maken met je huisgenoten en je installeren op je kamer!
    Goede reis morgen en veel liefs van ons xxx

  • 03 Juli 2014 - 23:32

    Gerard:

    Hoi lieve Annemiek.
    Wat een leuk eerste verhaal en wat goed te lezen dat alles goed gegaan is.
    We hebben toch wel vaak aan je gedacht deze eerste dag.
    Morgen weer andere nieuwe indrukken en eindelijk op de plaats van bestemming.
    Maak er een mooie tijd van daar en geniet ervan.
    Groetjes pap

  • 04 Juli 2014 - 12:22

    Opa En Oma Schoone:

    Lieve Annemiek fijn wat van je horen en dat het goed is gegaan mooi dat je daar alles.kan bekijken je eerste.idrukken zijn goed geniet er verder van

  • 05 Juli 2014 - 10:28

    Magda:

    Hey Annemiek, Wat leuk om te lezen en zo herkenbaar, geweldig!
    Succes in Can Tho. Geniet maar lekker van alle indrukken en de warmte :)
    Liefs Magda

  • 05 Juli 2014 - 20:36

    Roeli:

    Fijn,datjegoed aangekomen bent. Maar zo'n stad zal zeker wel een hele ervaring zijn. Geniet maar lekker daar en een heel fijne tijd gewenst. Groetjes, Roeli

  • 06 Juli 2014 - 17:38

    Rosan:

    Leuk Annemiek!! Ik lees dit met een grote glimlach, heerlijk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 April 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 5038

Voorgaande reizen:

16 April 2016 - 11 Juli 2016

Suriname

02 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: