Hue, Hoi an en Yokdon national park - Reisverslag uit Buôn Ma Thuột, Vietnam van Annemiek Koomen - WaarBenJij.nu Hue, Hoi an en Yokdon national park - Reisverslag uit Buôn Ma Thuột, Vietnam van Annemiek Koomen - WaarBenJij.nu

Hue, Hoi an en Yokdon national park

Door: annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

02 Augustus 2014 | Vietnam, Buôn Ma Thuột

Wat gaat de tijd hier supersnel! Ik heb in een week tijd zoveel gezien en gedaan dat ik sommige dingen met moeite al kan herinneren, stadjes, taxi's, nachtbussen en hotels, alweer veel meegemaakt! Vanaf Hanoi zijn we eerst een dag naar Halong bay gegaan, dit is in zee met prachtige rotsen die uit het water steken, echt heel mooi! We begonnen op een boot en later zijn we met een kayak nog in een grot geweest waar je anders niet kunt komen, prachtige natuur hier! Nog een goede lunch gehad, grotten bezocht en toen weer terug naar hanoi. Hier zijn we de volgende dag naar het Ho Chi Minh mausoleum geweest. Hier hebben we een museum gezien en verder wat rondgelopen.

Vanaf Hanoi hadden we een slaapbus geboekt naar Hue, wat een ervaring! Met teveel mensen wordt je weggestopt in een busje met allen een eigen bed, boven elkaar gepropt. Helaas was de deur van de wc kapot, dus we hebben 18 uur in een penetrante pisgeur gelegen, heel erg gelachen maar blij dat we er uit konden! Hue is een heerlijke stad, meer rust dan hanoi en veel te bekijken. We hebben een citytour hier gedaan. Met een drakenboot zijn we langs tombes, een pagoda en andere punten geweest. Daarna de verboden stad bekeken, was erg mooi! De nightmarket was hier ook erg leuk, hier probeerden we nog voor shirts en schoenen te kijken, maar alles is hier in minimaten. Aziaten zijn echt heel klein en vooral smal!

Na hue zijn we naar Hoi an vertrokken. Dit was een busreis van 3 uur, met zelfs een stop tussendoor, wat een luxe in vergelijking met de nachtbus waar we maar 1 stop hadden, we hoefden dit keer de blaas niet op de proef te stellen! Hoi an is een heel leuk stadje, de binnenstad is erg gezellig met winkeltjes waar vooral zelfgemaakte kleding werd verkocht. Verder waren er overal gebouwen tussendoor die we konden bekijken. Souvenirwinkels, pagodes en gezellige sfeer, hier hebben we ons wel vermaakt! In de avond werden lampionnen aangestoken, ook erg sfeervol overal.

Na deze stadjes wilde we nu wel voor natuur gaan kijken. We wilden graag naar een nationaal park en dit is Yokdon geworden. De touragency in Hoi an kende t amper, maar gelukkig konden we een busreis boeken. Door de eigenaar van het busbedrijf werden we opgepikt, met een veel te luxe auto, en in de middle of nowhere bij een busstation gedropt. Na lastiggevallen te zijn door een oude vreemde politieagenten die ons telefoonnummer wilde hebben,, werden we in een bus gezet naar Buon ma Thuot. Dit is echt een afgelegen gebied, er zijn hier maar een paar hotels en weinig restaurants. Vandaag hebben we dan de local bus gepakt en zijn we naar het national park gereist. Wat een stilte hier! We zijn de enigste toeristen op het hele park! We hebben een wandeling gedaan, in een boot over een prachtige rivier gevaren en daarna, jawel, op een olifant gezeten. Door de jungle op een olifant, wat een ervaring! Op dit moment zitten we in een guesthouse op het park. Het regent hier naar binnen, maar het is verder een prima plek! Morgen zullen we nog even kijken wat we hier gaan doen, daarna zullen we weer naar Buon Ma Thuot vertrekken om de dag erop naar Ho Chi Minh te vliegen en vanaf daar met de bus naar Can Tho te gaan.

Zo gek dat de tijd voorbij vliegt, over twee dagen zijn we alweer in Can Tho en heb ik nog maar een paar dagen voor ik weer terug naar Nederland ga.. Nogimaar even volop genieten van Vietnam dus!

Liefs, annemiek

• 02 Augustus 2014 - 22:39

Oma En Opa:

Annemiek wat heb je weer veel beleeft en gezien we zijn benieuwd naar foto's je zal veel te vertellen hebben geniet er nog van. Opa en oma

• 04 Augustus 2014 - 07:54

Mieke:

en ... spreek je al wat vietnamees? Geniet nog lekker in Vietnam! We zijn erg benieuwd naar je verhalen en foto's! Remco en Mieke

• 05 Augustus 2014 - 00:04

Marja:

Hee Annemiek, wat heb je veel gedaan en gezien,wat zal je veel te vertellen hebben als je weer thuis bent. Ben ook erg benieuwd naar de foto's! Maak er nog maar een paar mooie dagen van in Can-Tho en tot zaterdag! Veel liefs mam xxx