Nog maar 15 dagen..! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Annemiek Koomen - WaarBenJij.nu Nog maar 15 dagen..! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Annemiek Koomen - WaarBenJij.nu

Nog maar 15 dagen..!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

17 Juni 2014 | Nederland, Groningen

Over 15 dagen gaat het dan echt gebeuren, dan stap ik in het vliegtuig naar Vietnam! Ik zal daar vrijwilligerswerk doen, maar ook backpacken. Als ik aankom heb ik eerst een hele dag in Ho Chi Minh, waarna ik op vrijdag met de bus naar Can Tho zal vertrekken waar de verschillende projecten voor het vrijwilligerswerk zijn. Ik weet nog niet precies wat ik ga doen, ter plekke zal ik te horen krijgen waar ik wordt ingedeeld. De projecten zijn heel divers, van lesgeven aan straatkinderen tot helpen met koken in een ziekenhuis. Grote kans dat ik ook wordt ingezet bij verschillende weeshuizen. Hier zijn veel gehandicapte kinderen door het agent orange van de Amerikanen in de oorlog. Aan de foto’s die ik nu al heb gezien zal dat nog vrij heftig worden!

Na drie weken bij de projecten geweest te zijn zal ik samen met Erica naar het noorden van Vietnam vliegen en vanaf daar in anderhalve week tijd naar het zuiden reizen. Vrij kort, maar hopelijk kunnen we aardig wat hoogtepunten meepakken! Hierna zullen we weer terugkeren naar Can Tho waarna ik nog een week heb op de verschillende projecten.

Afgelopen maanden zijn druk geweest met alle voorbereidingen, hopelijk is nu alles geregeld! Ook heb ik een deelnamedag gehad van de organisatie vrijwillig wereldwijd. Samen met mijn ouders ben ik naar Dordrecht afgereisd waar we uitleg kregen over de projecten enzo, maar ook al een aantal vrijwilligers ontmoet waarmee ik op dezelfde tijd in Vietnam zal zijn. Ook heb ik een trainingsdag gehad van Joho wereldsupporter voor het Millenium doen programma. Dit was een training over hoe om te gaan met andere culturen en hoe je veilig kunt reizen. Verder zijn Erica en ik, die ik via de organisatie ken, afgelopen zaterdag bij elkaar gekomen om voor te bereiden voor ons backpackavontuurtje. We hebben al aardig mooie plekken op het oog, rijstvelden, tempels, steden en eilanden, ik denk dat ons goed gaan vermaken!

Het begint nu allemaal heel dichtbij te komen, dat zorgt ervoor dat ik er steeds meer zin in krijg. Ik hoop dat het een hele ervaring zal worden en kijk nu al uit naar het moment dat ik het vliegtuig in stap!
Liefs Annemiek

  • 01 Juli 2014 - 22:18

    Mieke:

    Morgen gaat je grote avontuur echt beginnen! We wensen je een goede reis naar Vietnam en zullen aan je denken. Heel veel plezier!!! Remco en Mieke

  • 01 Juli 2014 - 22:22

    De Apperlootjes:

    Goede reis, veel plezier en we zullen je belevenissen volgen. Groetjes van de Apperlootjes.

  • 02 Juli 2014 - 10:01

    Annie En Jan:

    annemiek fijne reis. We hebben ook een sms gestuurd.

    Fijne vlucht doe voorzichtig en geniet de komende tijd.

    Veel liefs Opa en Oma

  • 06 Juli 2014 - 16:35

    Ina En Jan:

    Fijne tijd in Vietnam je zal wel heel veel zien en ervaren succes gr Jan en Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 April 2014
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 5039

Voorgaande reizen:

16 April 2016 - 11 Juli 2016

Suriname

02 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: