Phu Quoc island en het reizen is begonnen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Annemiek Koomen - WaarBenJij.nu Phu Quoc island en het reizen is begonnen! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Annemiek Koomen - WaarBenJij.nu

Phu Quoc island en het reizen is begonnen!

Door: annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

24 Juli 2014 | Vietnam, Hanoi

Op dit moment zit ik in het hotel in Hanoi en ben ik aan het genieten van een intense warmte en een prachtige stad. Maar eerst nog maar over vorige week.

De hele week projecten gehad, ik ben maar liefst 4 keer naar City Orphanage geweest, weer lesgegeven bij Nhip Cau en bij Charity at hospital geweest. Deze week ben ik ook meegeweest naar Kindergarten. Dit is niet mijn project maar anders moest Josien alleen heen en ik vind het wel leuk om alles te zien. Dit is een kinderopvang, waar je eerst engels lesgeeft aan een groep van een jaar of 6-8, daarna kun je dan een uur spelen met de kleintjes. Lekker ballonnen overgooien en superschattige kinderen! Ook had ik deze week alweer mijn laatste week bij Atlas. Het was heel gek om nu al afscheid te nemen van de kinderen en vooral de leraar. Ik vond dit project minder leuk omdat de kinderen niet erg gemotiveerd waren. Zij gaan van maandag tot vrijdag naar school en krijgen dan ook nog eens les op zaterdag en zondag en willen dan ook graag snel weg. De lerares, Tien, was echter wel superlief, toch al vreemd om nu al afscheid te nemen!

Daarna ben ik een weekend naar Phu Quoc geweest met Gwyneth en Erica. Wat een prachtig eiland! Tip: google t even. En ja de plaatjes zien er in het echt ook zo prachtig uit! De reis erheen was al leuk om te doen. Zaterdagavond zijn we met de bus naar Rach Gia gegaan, daar een nachtje geslapen en de volgende ochtend de boot gepakt naar Phu Quoc. We hebben 2 dagen achterop een scooter gezeten en zo het hele eiland rondgetourd. Door de binnenlanden op hobbelige paadjes, het was een hele tour! We zijn naar een waterval geweest waar we door wat locals uitgenodigd werden om een komkommer mee te eten. Ook hebben we een pearl farm bezocht waar je kunt zien hoe de parels uit een oester komen. We hebben een gevangenis bezocht waar de Amerikanen communisten gevangen hielden, waar alle gruwelijkheden werden laten zien. We hebben een haven bekeken, en ook zijn we in een boot gezet. De taxidrivers zeiden dat het erg leuk was, maar konden geen engels. We zijn dus maar in de boot gaan zitten, kwamen we er op het water pas achter dat we gingen vissen! Erica had al snel vis gevangen en verder hebben we vooral heerlijk op het water liggen dobberen met wat visdraad in de hand. Na de tocht werd de vissen (die vooral door onze gids gevangen waren) op een barbecue gelegd en kon je deze zo eten. Zo leuk om zo mee te maken, echt bij de locals gezeten! Als laatste zijn we nog naar een supermooi strand gegaan, het leek net een plaatje. Heerlijk weekend was dit!

Vervolgens kwamen we dinsdag thuis, hebben we woensdag tas ingepakt en zijn we vanochtend naar Hanoi gevlogen. Heerlijke stad, vanmiddag lekker bij een meer rondgelopen en souvenirs gekocht. De sfeer in deze stad is heel anders dan in Ho Chi Minh, het is veel gezelliger. Het is wel gek om te merken dat hier zoveel toeristen zijn, en ook zoveel nederlanders. In Can Tho ben ik nu zo gewend dat wij de enige westerse mensen zijn, dat het gek is om nu een van de velen te zijn. Even niet meer aangestaard, aangeraakt en geroepen te worden is toch wel fijn.

Nu maar lekker slapen, voor morgen staat er een trip naar Halong bay op het programma en we willen nog naar My Chau, er is hier veel teveel te doen!

Liefs, Annemiek

  • 25 Juli 2014 - 07:54

    Mieke:

    Hee Annemiek, als ik je avonturen lees vraag ik me af of je nog wel terugkomt? Ga je nog naar het mausoleum van Ho Chi Minh? En hoe staat het eigenlijk met het eten met stokjes? Veel plezier in het noorden van Vietnam! Lieve groet, Mieke (en Remco)

  • 25 Juli 2014 - 11:28

    Gerard:

    Lieve Annemiek,

    Weer een leuk verslag over je avonturen tot nu toe. Nu even lekker echt vakantie.
    Ik hoop dat je veel moois zult zien tijdens deze reis. We zijn nu al benieuwd naar al je foto's.
    Geniet ervan daar en doe voorzichtig. Groetjes pap

  • 25 Juli 2014 - 12:03

    Manon:

    Hej Annemiek,

    Ik heb even gegoogled en het ziet er echt heerlijk uit! Volgens mij heb je het enorm naar je zin! Geniet er nog maar even van, veel plezier!!

    Groetjes,

    Manon

  • 28 Juli 2014 - 21:28

    Kees En Magda:

    Hoi Annemiek
    Leuk dat je van het eiland genoten heb vindt het zelf nu nog meer jammer
    dat wij er niet naar toe zijn gegaan maar ja je kan niet alles zien en zo te lezen
    geniet je volop en doe je genoeg indrukken op.
    Veel plezier verder Annemiek met je verdere reis.
    groeten Kees en Magda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 April 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 5029

Voorgaande reizen:

16 April 2016 - 11 Juli 2016

Suriname

02 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: